3 minuter

Posted on
Söndagspromenad i Västra Hamnen

Ny vecka och ny månad. Jag är igång med min löpträning, och glädjer mej åt att jag springer 3 minuter och går 1 minut. Det kan verka lite, men för mej som hade ont när jag promenerade för 7 månader sedan, är det ett jättekliv framåt! Träning kan vara så mycket. Bilden ovan är tagen när jag o maken var på lördagspromenad i Västra hamnen. Vi gick sammanlagt 12 km den dagen. Promenad är en utmärkt form av träning.

Bildresultat för friskis utegympa malmö
Friskis Johanneslust

Nu har sommarn kommit, och våra vanliga tränare har börjat sina semestrar. Det är väldigt inspirerande att prova en ny tränare, eftersom ett nytt pass tränar andra muskler, och hjärnan får också lite gympa. Hade sån go träningsvärk i sidan i fredags. Vi brukar inte träna på torsdagar, men eftersom det enda passet som passade tidsmässigt fanns då, så testade vi. Jätteroliga övningar, och som sagt, go träningsvärk.

3 minuter

Här är dagens löprunda klar, och jag har klarat att springa 3 minuter och gå 1 minut. Väldigt tillfredsställande, och idag var det moln som tog ner temperaturen lite grann.

På Sibbarp, med bron i bakgrunden
Lite otränad rumpa

Eftersom det var över 30 grader i skuggan igår, så åkte vi ner till stranden, där det blåste svalkande vindar. Då blev jag påmind om att rumpan behöver nog tränas lite, och som synes är den inte helt fast. Men det är 4 veckor till semestern, så jag ska ta tag i det med full kraft!

Rumplyft

Rumplyft: Ligg på ryggen, lyft rumpan och håll hårt i 3 minuter. Sänk ner sakta. 15 reps.

Kissande hunden

Kissande hunden: Stå på knä och håll armarna axelbrett. Lyft benet kontrollerat 15 gånger per sida.

Nu hoppas jag att jag får en lite fastare rumpa tills jag ska klä mej i baddräkt på semestern! Jag kommer att hålla er uppdaterade på måndagarna.

Ny helkroppsspegel

Dagens outfit

När jag tagit av mej löparkläderna ser jag ut såhär. Jag o min käre make var på IKEA och köpte denna spegel. Det var så meckigt att stå i hallen och ta ”selfies” på dagens outfit då det är ganska trångt. Ska fixa en perfekt plats att ta bilderna på så småningom.

Nu önskar jag er en härlig måndagseftermiddag!

Kommentarer

  1. Fredagsmys – Livsstil efter 60 says:

    […] har ju börjat löpträna, det kan ni läsa om här: https://www.livsstilefter60.se/3-minuter/ och det går framåt med raska steg, och knät har vänligheten att inte göra ont. Däremot blev […]

Skriv en kommentar!

Din epost publiceras inte.